Jezeří - ten zámek padá k zemi, Jezeří...

8. června 2018 v 10:53 | ALKA-fejetony |  Prostě sranda (společenská)
Nebojte, zámek Jezeří k zemi nepadá a dá-li strana a vláda, nepadne. Že by ovšem padnout mohl, vím z konce 90. let. Ne že by mu to teď tak úplně nehrozilo - stačí prolomení těžebních limitů, o nichž se tady na Mostecku blábolí už 25 let - a pak nastává i možnost sesutí, resp. pád tohoto zámku.

Nicméně ve druhé polovině 90. let jsem byla zaměstnána v teplárenské firmě na Mostecku, místní úřad práce mi našel flek - sekretářka v kumulaci s referentem CO. Nástupní plat 4 200 - 7 000. Nastoupila jsem za 4 250 koncem roku 1993. A coby referent CO jsem zjistila, že už třetím rokem tato firma nesplňuje zákonnou povinnost - aktualizovaný havarijní plán.

Poslední udělali jistěže komančové, aktualizace v roce 1990 se nekonala... a já o CO věděla jedinou věc. Tu, kterou mě naučil učitel fyziky na základce: Kdybyste viděli atomový výbuch, máte padnout k zemi, obličejem dolů, hlavou od směru výbuchu. Já vám ovšem doporučuji stát a koukat - něco takového už v životě neuvidíte.

Jenže já zákony dodržuju (teda mezi náma, zhusta mě to irituje - osobně: kde je selský rozum?), a tak jsem začala zpracovávat havarijní plán, něco, o čemž jsem neměla ponětí. Naštěstí jsem měla známé až kámoše. Takže jsem zaběhla za známým na ONV, resp. tou dobou už na Okresní úřad Most, vymámila z něho jím nově vypracovaný (nastoupil na OÚ až počátkem 90. let) havarijní plán okresu - a mj. zjistila, že i to Jezeří by eventuálně mohlo spadnout.

Tak jsem si na známou melodii "Mrholí, to vlhko padá k zemi, mrholí" , popěvovala "Jezeří, ten zámek padá k zemi, Jezeří..."
a dopracovala havarijní plán tak, aby mostecké vedení teplárny vědělo co dělat, kdyby padlo Jezeří.

A jistěže jsem měla plány na únik chlóru odkudkoliv (třeba ze zimních staďáků), na jakékoliv zahoření v divizích teplárny (zásobujících teplem z uhlí), na únik mazutu (tepláren, které topily mazutem) a bla, bla,bla - na všechno. I na to Jezeří...

Když to dobře dopadne, Jezeří nepadne. A bude se moci vidět třeba i tohle.
Vlevo - pohled na skrývku; bohužel ne na současný lom (Jezeří je zarostlé); vpravo pohled na kus zámku od horní terasy.

Zkopírováno z oficiální webovky zámku Jezeří . Evidentně pohled shora, je vidět i lom. Bohužel netuším rok pořízení.

Opravovaná část zámku.

No není krásný? A je na Jezeří.

(A spolužačky z fakulty, s nimiž jsem na Jezeří byla, tu nemáte. Jsem se nezeptala, jestli jejich fotky mohu zveřejnit. Čímž nenarážím na to gé-dé-pé-er; to mi je u pé-er-dé-e-el-e. Mám tím na mysli normální slušnost.)

Naše setkání ovšem bylo bááááječnééé.

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 beznadejnaromanticka beznadejnaromanticka | E-mail | Web | 8. června 2018 v 10:57 | Reagovat

Jezeří jsem zatím nenavštívila.. Ale píšu na seznam :-) p. s. : snad do té doby vážně nespadne :-(

2 Magda Jogheeová Magda Jogheeová | E-mail | 8. června 2018 v 11:15 | Reagovat

Ali,
já doufám, že Jezeří nepadne... i když tady padá leccos a pořád je, kupodivu, dost prostoru k dolování, tunelování, hrabání...mně z toho občas také hrabe. Z té neomalenosti, sprostoty, arogance. Ale výlet byl nádherný. Díky!!

3 Alka Alka | E-mail | 8. června 2018 v 11:48 | Reagovat

[1]: No upřímně - nějak mě nenapadá (když výhled na lom není), proč Jezeří navštívit...Ale je to jistěže na Vás. ;-)

[2]: Ale huš - pávy máš na vesnici a přiznej si - těch pár kytek a fialový rododendron, co jsme viděly...nicméně kdyby mělo Jezeří padnout kvůli dolování uhlí, tak to en-a-es-e-er-e i mne... 8-)

Příští výlet - Hněvín. Uvidíme, jestli z něho něco uvidíme. :-P

4 Maruška-Fukčarinka Maruška-Fukčarinka | Web | 8. června 2018 v 16:20 | Reagovat

Chachá, kdo všechno nepracoval u Teplárenské. V mém případě v provozu a v laboratoři [:tired:], když nebylo možné pracovat jinde [:tired:]Takže mazut, chlór a jeho čerpání mě známo.
Každopádně mě těší, že jste nepadly vy co jste se sešly a nakonec mě aj ty neuveřejněné fotky nechybí. Hlavně spokojenost a zdraví. :-)
Malý dotaz paní Alko, mohla jste na Veveří čoudit [:tired:]

5 Alka Alka | E-mail | 10. června 2018 v 9:56 | Reagovat

Cígo jsem dala hned, jak jsme u hlavní brány Jezeří vylezly z auta... :-)

6 Intuice Intuice | E-mail | Web | 10. června 2018 v 16:10 | Reagovat

Tak Tys mne s Jezeřím předhonila! Budu to muset napravit. Mám už i videjko s Jezeřím. Jo, ale to tam zarostlé, takže dolů vidět díru nelze. :-)

7 Alka Alka | E-mail | 15. června 2018 v 6:49 | Reagovat

[6]: To byl i důvod, proč jsem stáhla fotku z oficiálních webovek Jezeří = kamarádka MADLENKA, chtěla vidět lom. Ale jak sama víte - z přístupné části Jezeří vidět nelze... :-(

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.