Sice jsem se vrátila, ale…

1. listopadu 2016 v 10:10 | ALKA |  Kypr sem, Kypr tam

… ale mám plán. Vymyslela jsem ho hned první den dovolené, když nám průvodkyně cestovky řekla, že v hotelové recepci pracují dvě Slovenky, takže s domluvou nebude problém. Vzpomněla jsem si na dotaz kámošky "Svátka":Vrátíš se? A vymyslela plán.

Sice se vrátím, ale od ledna se vrhnu na cca tříměsíční intenzívní jazykový kurs angličtiny zaměřený na cestovní ruch. Pak dám zhruba tříměsíční dva jazykové kursy, a sice opráším ruštinu se zaměřením na cestovní ruch a k tomu přidám základy řečtiny.

S tímto jazykovým vybavením ztenčím spořicí účet zvaný "pohřeb v úzkém kruhu rodinném" a za prachy koupím letenku na Kypr, kde budu chtít zaměstnat v hotelové recepci. Při jazykové vybavenosti angličtina, ruština, čeština - přičemž se drobně dorozumím v místní řeči, nemluvíc o tom, že Ich verstehe ganz gut, aber mit Sprache hab´ Ich schwierigkeiten, v tom nevidím problém, jelikož hodlám pracovat za byt a stravu a drobný úplatek, který mi vynese do půl roku (čili do konce sezóny) na zpáteční letenku.

Takže budu mít ranní a noční dvanáctky v recepci (což bude nuda jak u voleb, neb v recepci jsou dva) a den volna. Ten bude na opalovačku a moře.

Zatímco jsem takhle báječně propracovala plán na příští rok, čekala nás na pokoji pozvánka jménem hotelového managementu na druhý večer na speciální večeři, jakožto poděkování jak si nás váží, že jsme se vrátili znovu do tohoto hotelu. Dokonce byli srdečně zváni i členové rodiny (to bylo dost pokrytecké, že).

A to už jsme za sebou měli údiv nad tím, že v pokoji nás čekal koš s ovocem, láhev šampáňa (mimochodem to zůstalo v ledničce, protože já bublinky nepiji a Erika by ji sama nevypila), poukaz pro obě na jednu bezplatnou návštěvu sauny a posilovny (přivezla jsem si ho na památku), trička s nápisem, že jsme v tomto hotelu, jakožto "happy repeater client" a heslo na bezplatnou wifinu.

Ke slavnostní večeři nás z restaurace Alkion nasměrovali do salónku Argo. Tam každého hned u dveří vítal krojovaný pár - dívčina nás nechala omýt ruce v růžové vodě, čímž vyjádřila, jak si nás váží; hoch nás očudil nějakým kouřem, čímž nás zbavil všeho zlého - či co to. Další dáma se na nás vrhla, aby nás podle jmenovek usadila.

U večeře - bylo nás cca 60, včetně vrcholového managementu a šéfa, jichž bylo sedm - jsme tedy seděli podle jmenovek na stole. My s Erikou v čele stolu. Netuším proč. V čele stolu to z mého leva vypadalo takto: překladatelka do ruštiny, manažerka "prvního kontaktu" (=Front Office Manager) Memnia, která večeři v angličtině uváděla, generální manažer, já, Erika a přes roh vedle ní šéf kuchyně a zásobování, který tlumočil do němčiny.

Co ve mně generální manažer získá, jsem převedla hned na začátku večeře: zatímco Memnia si chtěla vyžádat klid klepáním nože do skleničky a nic, generální manažer klepal nožem už do džbánku a nic, pak zase Memnia klepala už hlasitěji a hosté furt žvanili, tak já houkla "Quiet, please" a hned bylo ticho. (V zápětí nastal aplaus nejen menežmentu, na nějž jsem odpověděla toliko úsměvem.) Slavnostní večeře mohla začít.

Pravda s generálním manažerem jsem toho moc nenakecala, o čem taky, ale asi ke třem větám jsem se vybičovala. Tou čtvrtou větou jsem to na konec lehce zazdila (tedy coby budoucí zaměstnankyně recepce), protože jsem řekla, že dezert nechci, že bych šla radši na cigáro. Takže mi GM řekl, kudy kam na cigáro - neb v místnosti byl dlouhý závěs, za nějž se sem tam někdo vytratil (GM tam byl taky), za nímž byly dveře ven, a chodilo se tam kouřit…

Na závěr večeře nastoupilo focení. GM si stoupl nad každou sedící dvojici, případně čtveřici, vzal je kolem ramen, nahodil úsměv a vznikla památeční fotka. S Erikou jsme byly "last but not least" jak pravila Memnia, takže jsem přinutila šéfa hotelu, aby si sedl (bránil se slovy na téma, kdo je tady vedoucí - tak jsem mu to předvedla) a s Erikou jsme se k němu sklonily, čímž má aspoň trochu odlišnou fotku.

Právě jsem si uvědomila, že po absolvování těch jazykových kursů asi budu hledat místo v nějakém jiném kyperském hotelu… Ačkoliv, jsouc zvídavá, jsem zjistila, že tohle sice byla poslední zvací večeře, ale dělali je celou sezónu dvakrát týdně. Takže by si mne pamatovat neměl. (Kromě toho jsem tuto akci vyhodnotila jako něco, co dělá GM proto, že se hodlá odebrat do důchodu - poté, co představil nového majitele hotelu bych se nedivila.)

A protože netrpím fixní ideou, že v mých 61 letech by se o mne v recepcích hotelů rvali, tak to vezmu z té lepší stránky: nebudu se muset intenzívně vzdělávat v cizích jazycích.

Jídelní lístek jsme dostali každý. Čímž končím jak s chválou hotelu Cavo Maris, tak se svým vytahováním.

(P. S. pro případné hnidopichy: klidně si znou přečtěte http://alka-fejetony.blog.cz/1505/jsem-pod-hranici-chudoby-a-jsem-blba. Zjistíte, že si neodporuji. )

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Kitty Kitty | E-mail | Web | 1. listopadu 2016 v 16:36 | Reagovat

Tak budeš tou manažerkou nebo ne? Nerada ztratím blog, kde se pořád něco píše! Či to budeš datlovat za recepčním pultem zahalená kapucí? O tom si ráda počtu

2 Alka Alka | 2. listopadu 2016 v 6:48 | Reagovat

[1]:Jelikož jsem líná se učit - už to není, co bývalo - tak asi v recepci nebudu. Kapuce nehrozí, jde o řeckou (tedy Turky neokupovanou) část Kypru. ;-)

3 Kitty Kitty | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 7:38 | Reagovat

[2]: Aspoň že tak. Ty asi musíš všechno zkusit! ;-)

4 ALKA ALKA | E-mail | 2. listopadu 2016 v 8:30 | Reagovat

[3]:Je to trochu jinak.
Abych se nemusela sáhodlouze rozepisovat, vrhnu sem zítra blog o Kypru. Je to kus jedné kapitolky (proto je to docela dlouhé; na fejeton až příliš) z knížky Střípky z dovolených, kterou jsem napsala dcerám.

5 Kitty Kitty | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 8:32 | Reagovat

[4]: Ali, ty knížky mě docela zajímají. Udělej jim reklamu, určitě si z nich něco vezmou jiné mámy a dcery. Občas něco utrousíš a já jsem čím dál zvědavější ;-)

6 Alka Alka | 2. listopadu 2016 v 8:43 | Reagovat

[5]:Ne,ne - to bylo opravdu jen pro děti - čili 5 výtisků (tři děti, já, jeden na případné půjčení přátelům), co mi udělali kámoši za tisícovou "babku" - jakože vytiskli a sešili, přičemž na deskách jsou fotky. Jsou to brožurky jen pro nás. Ovšem sem tam se z nich dá něco rozkecat i "cizím". :-)

7 Kitty Kitty | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 15:51 | Reagovat

[6]: Stejně jsi dobrá a jednou budou mít potomci z čeho čerpat. To vidím teď, kdy hledáme lidi do stromů života :-)

8 Lucie Česalová Lucie Česalová | E-mail | Web | 2. listopadu 2016 v 22:19 | Reagovat

Ale, ale, no to je nápad, jedu taky :-D...s věkem si nelámat hlavu. Máme známého, kterému je +- stejně a ten s důchodem přesídlil do Apulie do kempu na práce typu Ferda Mravenec a spol.

9 Alka Alka | 3. listopadu 2016 v 17:52 | Reagovat

[8]:Rozhodně mám náhradní plán, co udělat, až mě to tu bude hodně iritovat. :-D

10 Alka Alka | E-mail | 12. listopadu 2016 v 18:13 | Reagovat

Tak mi mejlnuli z Cavo Maris, že Margita šla do důchodu...teda ne že by to mejlovali proto, abych já tam byla za recepční ( :D ), ale mejlovali to proto, že mají problém s českým překladem...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.