Jsem pod hranicí chudoby - a jsem blbá!

29. května 2015 v 12:38 | Alka |  Mé kritické (?) myšlení
Tak mi ve veřejnoprávní TV právě sdělili, že pod hranicí chudoby je každý, kdo má méně než 9 901,- Kč měsíčně.
S tím nemám problém, už někdy před rokem jsem zjistila, že za žebrotu je každý občan, který z 5 kritérií splňuje 3. Nepamatuji si všech 5, pamatuji si ta 3, která splňuji ( nemá auto, nemá chatu nebo chalupu, nejezdí každoročně na dovolenou do zahraničí); takže jsem žebrota.
Nejhorší na tom je, že já to klidně veřejně ventuluji. Se slovy: není můj problém, že tenhle systém nemá práci pro vysokoškoláky, po padesátce, ženské.
Tedy jistěže to můj problém je - já jsem byla ta VŠ, ženská po padesátce, co na Mostecku práci nesehnala... a jistěže současnému systému to bylo šumafuk. (Zlatí komančové, za nichž byla nezaměstnanost příživnictvím...)

Nicméně i pod hranicí chudoby dokážu žít - a bez sociálních dávek. Ne proto, že by to byla brnkačka - proto, že jsem blbá.
Prostě nechodím na hokej a do kina a na výstavy; do divadla a na koncert jdu jednou ročně a na pozvání; a hadry a boty nosím ty, které jsem si koupila před 20 - 30 lety. Jsou zachovalé, dokonce už zase i moderní - a na nákup a vynášení odpadků, což je jediná má pravidelná činnost - až hóch nóbl.

Načež zjistím, že příspěvek na bydlení bere kdekdo... s majiteli ubytoven a jejich cenami a rejžováním na příspěvcích na bydlení těch chudáků, co tam bydlí - bych zametla zejména. Hupla bych do středověku - do koše a do řeky s nimi - tedy majiteli = vyžírkami. Jakož i se všemi zákonodárci a politiky, kteří si myslí, že tudy vede cesta k prosperitě a demokracii...

Nicméně já holt i dál budu "blbá" - budu šetřit na topení, svícení, jídle...atd., ap., aj., abych ze svého příjmu POD HRANICÍ CHUDOBY vyžila, aniž bych chodila somrovat na sociálku.
Fakt jsem blbá - no třeba se ještě poučím.
Totiž že nebudu tak černobíle blbá.
 

22 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 29. května 2015 v 14:50 | Reagovat

Práce je mrcha, zvlášť pro ženskou :-)
Holku bez praxe nikdo nechce, pokud náhodou má praxi, tak jí nikdo nechce, protože ona si přece bude zakládat rodinu.
Pak má rodinu, tudíž děti a ty budou marodit a tak jí nikdo nechce.
A když ty děti konečně odrostou, tak už je najednou stará a nikdo jí nechce, protože nebude tak výkonná, jako ty mladý...
Vidím to pořád, kolem sebe, na sobě...
Já jsem ta kategorie s marodícími dětmi.
A to jsem měla problém i s registrací na pracáku, páč jsem dlouho nemohla sehnat školku, neboť nemám zaměstnání, zaměstnané maminky mají přednost.
Ovšem bez mateřské školy a s babičkou 100km daleko jsem nemohla být zaregistrována, protože jsem nesplnila kolonku ,,chce a může pracovat,,.
No nic, tak už to u nás chodí.
A Vy si klidně pro sociální dávky dojděte a věřte, že to půjde z těch peněz, které jste už na daních zaplatila Vy sama. A budete mít jistotu, že z nich nežije někdo nepřizpůsobivý :-)

2 alka-fejetony alka-fejetony | E-mail | 31. května 2015 v 12:25 | Reagovat

Umím se vžít do Vaší situace (neb byste zřejmě mohla být mou dcerou...tož vím, jaké to mají mamči dětí). U mne somrování na sociálně nehrozí - nemám nárok ( asi o 15 korun) a nejsem ten typ, co by každé tři měsíce sháněl razítko na platby elektřiny, plynu, vody, nájmu...PROSTĚ JSEM BLBÁ, a nejspíš mi to zůstane. Mimochodem - kdyby se Vám hodila babička v Litvínově - tak se na mne s důvěrou obraťte.

3 Nezmiňovat Nezmiňovat | 24. června 2015 v 10:46 | Reagovat

Promiňte, já vím, že já jsem za Komunistů ještě nežila, takže to nedokážu posoudit - ale byla jste někdy ve státech, kde Komunismus nastolený je? Já právě v jednom takovém žiji (s vízem a vším tím okolo), a přemýšlím, jak někdo mohl něco takového napsat. Já vím, že Češi si neustále a rádi na něco stěžují, ale kdybyste byla tady, uvidíte pořádnou chudobu. Lidi jedí na ulici, pracují za minimální mzdy, často nemají ani na návštěvu doktora... Ale hlavně, že zlatí Komančové. Ale můžete se třeba někam za komunismem přestěhovat, jestli po něm opravdu toužíte.
Tímto samozřejmě Vás ani článek neurážím - jenom tahle fráze mě tak trochu znejistěla ;)
Uf, beru to nějak agresivně...

4 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 24. června 2015 v 10:55 | Reagovat

[3]: Mně se ten výkřik "Zlatí komančové!" také nelíbí. Je mi jasné, že paní je roztrpčená z toho, že nemá práci, ale vykřikovat: "Protože nemám auto a chatu je všechno špatně! Většina lidí jsou vyžírkové, jen já jsem ta ubohá, blbá, poctivá..." Nezlobte se, paní Alko, ale spousta lidí nejezdí na zahraniční dovolené a nosí obnošené šaty. Patřím k nim a rozhodně se mi nezdá, že by můj život nebyl pěkný a pestrý a plný okamžiků, které stojí za to. Jestli on ten problém nebude v tom, že je mi 40, mám syna, manžela, žiju produktivní život... Není to, co vám chybí, nakonec spíš tohle, než peníze, auto a "zlatí komančové"?

5 Jana Jana | E-mail | Web | 24. června 2015 v 11:21 | Reagovat

Ty jo, nevěděla jsem, že žiji pod hranicí chudoby. Teda jo, co jsem na neschopence a živí mne chlap, tak jsem si to uvědomila (bez něj bych chcípla). Waw, vážně bych se měla zajímat o dávky atd. a nebýt "blbá" :)

6 navzdysam navzdysam | E-mail | Web | 24. června 2015 v 11:22 | Reagovat

Nesnáším ten výkřik "zlatí komunisti". Ti, co tohle vykřikují, naprosto zapomněli nebo dokonce bagatelizují všechna ta negativa, která ta hrůzostrašná doba přinesla a s jejíž následky se doteď potýkáme.

Mimochodem, mám mizerný plat. Nemám chatu, nemám auto, na zahraniční dovolené jsem nebyl více než 10 let.

7 Alexander1918 Alexander1918 | 24. června 2015 v 11:49 | Reagovat

Nevím, jestli se mám k tomuto vyjádřit, protože já jsem potom vždycky označen v lepším případě za veš, klíště, nebo nějaké podobné zvířátko.
Abych tak pravdu řekl, naprosto Vás chápu. Moji rodiče mají oba vysokoškolský titul, oba poctivě pracují a vzhledem k tomu, že já i bratr jsme teď na vš, tak je to taky docela těžké. Já když se na to podívám, tak se mi chce skoro až brečet, když vidím, jak se třeba mamka dře téměř 12ti hodinové směny, abych já vůbec mohl vystudovat. Tohle není žádný život, tohle je jakási křeč, do které tě systém zatáhl. To jsme se vrátili do dob 1. republiky? Že studovat a žít si můžou jenom bohatí? Synáčci pana továrníka? Ale asi ano, když se dnes uctívají tzv. ´´šlechtici,´´ i když pan Masaryk  šlechtické tituly zrušil... A propo - koho tedy volit? Pravici, která akorát usnadní podmínky podnikatelům, kteří tě v současné době opravdu vykořisťují? A koho vidíš na levici? Soc. demokracii? To je možná tak pokus o kapitalismus s lidskou tváří a zloději. Naprosto chápu, že lidé jsou dnes tak zoufalí, že jsou přesvědčení volit ´´zlaté komunisty.´´ Ale tak člověk tohle nepochopí, dokud je sám sytý.

[3]: Tak to ale není komunismus. To je pouze nějaká parodie. Jednak - komunismus na světě nikdy nebyl, není a zřejmě ani nebude. Ten je totiž založen na zrušení penežních prostředků, naprosté rovnosti, demokracii a volných službách. A jenom taková řečnická otázka. Proč by se měli lidé někam stěhovat? Respektujte i jiný názor, než je ten Váš. V tom případě by se dalo i říci, aby se přestěhovali někam jinam lidé s tím opačným názorem.

[6]: Nikdo nic nebagatelizuje. Jistě, děly se hrozné věci, ale abyste mohl hodnotit celkově, musíte také vzít do úvahy věci, které naopak společnost posunuly dále. Nezaujatě, vážení.

Když tak na to koukám, tak si říkám, že když je v dnešní době člověk slušný, nemá ostré lokty a nic neukradne = chudý.

8 surpan surpan | E-mail | Web | 24. června 2015 v 12:06 | Reagovat

Jeden výkřik o tom, jak bylo za komárů líp a blog.cz z toho udělá nadpis na celý článek.
Když přišla krize, přišel jsem o docela dobrou práci v projekci. Místo toho, abych brečel, jak je svět na mě zlý, hledal jsem práci do úmoru těla. A i když jsem mohl dělat odbornou práci, byl jsem ochoten vzít i skladníka v obchodě. Proč ne? Sice se víc nadřu, ale budu mít vic než v projekci a nebudu muset přemýšlet celé dny, jak co navrhnout. Za žádnou cenu by mě nikdo nedostal na pracák a dávky, pokud budu moct pracovat.
Přesně jak píšeš. Raději žít z mála a vědět, že to málo co je k dispozici, je tvoje a máš nějakou hrdost, než být vyžírka, válet se doma a brát prachy za nic, nebo jak je teď zvykem, brát dotace, když si na sebe nevydělám, protože to lidi z daní zaplatí (pro vyvolené).

9 medod medod | 24. června 2015 v 12:21 | Reagovat

Neříct to, tak bych se styděl.

10 medod medod | 24. června 2015 v 12:23 | Reagovat

Ono se řekne dělejte něco pro druhé jenomže co?

11 medod medod | 24. června 2015 v 12:25 | Reagovat

Já se snažím psát pohádky, příběhy, novely Můžete se sami přesvědčit co mi jde nejlíp! Stačí najít MEDOD

12 hellboy hellboy | Web | 24. června 2015 v 13:21 | Reagovat

to my furt vykládala babička do hlavy :D

13 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 24. června 2015 v 13:31 | Reagovat

No jóóó, zlatý komouši! To se žilo dobře! Všichni byly zajištěný, všichni měli oficiálně práci, ale spousta lidí ve skutečnosti nemakala. Stačila k tomu jenom taková maličkost a to, že člověk držel hubu a krok, pak se vedlo relativně dobře. Ale tak...hlavněže bylo na toaleťák. A když bylo na toaleťák, tak ho v obchodech neměli.
Sorry, ale tenhle výkřik prostě nenávidim.
Fuj, zlatej kapitalismus.

14 Hater Hater | E-mail | Web | 24. června 2015 v 14:26 | Reagovat

Cože? Jako vážně?

15 Čerf Čerf | E-mail | Web | 24. června 2015 v 16:23 | Reagovat

Pro mě komunisté nikdy zlatí nebyli. Někteří lidé na ně vzpomínají s nostalgií a vděčností, protože poskytovali lidem, kteří drželi hubu a krok, pocit "jistot". Já na to období "vedoucí úlohy KSČ" (to jen abychom se vyhnuli ve vztahu k němu nepřesnému označení "komunismus") vzpomínám maximálně s úlevou, že skončilo. Jednak mám tendenci hubu a krok nedržet, jednak znám spoustu těch, se kterými ten režim naprosto cíleně zametl takovým způsobem, že se to z dnešního pohledu už jen velmi špatně představuje, a navíc si dobře pamatuji paradoxní skutečnost, že právě v tehdejším tzv. spravedlivějším systému byly zlodějství, lež, přetvářka a závist prakticky povýšeny na normu. I když i mě na dnešní době spoustu věcí štve, neměnil bych ani náhodou a jsem rád, že se celý ten systém nakonec rozsypal vlastní neschopností jako domeček z karet.

16 Sayuri Sayuri | E-mail | Web | 24. června 2015 v 16:43 | Reagovat

Máš pravdu, náš systém (český aj slovenský) je dosť postavený na hlavu. Hlavne čo sa politiky týka. Radšej dáme peniaze cigánom a nepracujúcim, ktorý majú 12 detí, nikdy nič neštudovali a nič nerobili, ako naozaj tvrdo študujúcim a pracujúcim ľudom. Je smutné, že vysokoškolák, ktorý sa chce naozaj venovať tomu, čo roky študoval si prácu nájde len v zahraničí. Pretože tu idete na konkurz a chcú prax. Lenže nechápu že vy ked ste na výške, študujete 24/7 tak sa prax dostane ťažko. Pretože ako vravíš, všade sú peniaze. Takže aj tie stáže a podobné veci sa bez penazí proste nezaobijdú.

Komunisti boli v niečom zlí, v niečom dobrí. Napríklad každý musel robiť. Nezamestnaný nedostal nič. Na ulici neboli bezdomovci, ktorí vám často teraz znepríjemnujú cestu od obchodného domu k autu a žobrú. Takže v tom ich systém dobrý bol. Avšak ako povedal už ktosi vyššie, či dávame peniaze a moc našej vláde alebo komunistom výsledok je zcela rovnaký..

17 brixonart brixonart | 24. června 2015 v 16:49 | Reagovat

Tyhle články jsou opravdu zvláštního charakteru :D.
Minimální mzdu (tedy 9 200 Kč), což je tedy ještě méně než hranice chudoby, bere asi 90 tisíc lidí (necelé procento obyvatel ČR).
Takové výkřiky, že za komančů bylo lépe, že byly jistoty atd. atd. jsou podle mého názoru naprosto mimo mísu, protože už jenom podle pozorování mého okolí (až na pár vyjimek) se lidem životní úroveň zvyšuje. To že několik blbců si půjčuje na zbytečnosti a potom jim exekutor vezme všechno, je jejich problém. Potom nemají nadávat na vládnoucí režim, ale sami na sebe.

18 Hana Hana | 24. června 2015 v 17:19 | Reagovat

[7]: Vážený pane, dívat se a brečet, jak maminka dře, aby Vás udržela na vysoké, mi připadá nehorázné. Co třeba jí ulevit a najít si při studiu brigádu? A neříkejte, že není práce, kdo chce OPRAVDU pracovat, ten ji najde.

19 Relle Relle | E-mail | Web | 24. června 2015 v 17:53 | Reagovat

jak podotkl surpan, zlatí komoušové jsou vykřičeni jednou a hned je z toho oficiální téma článku...
chápu, že jsi to napsala přímo v kontextu hledání práce - což by si jen tak mimochodem měl uvědomit každý komentátor, který proti tobě zbrojí!

20 Acontrario Acontrario | Web | 24. června 2015 v 18:15 | Reagovat

Nějak nechápu, proč sou tyhle články na hlavní straně.
Jestli to dobře chápu, pointa příběhu je, že je autorka chudá, protože je blbá a nejde si požádat o dávky.
A nejsou náhodou ty sociální dávky prostředek, jak se stát stará o chudý, stejně jako se o ně staral v komunusismu?
Akorát vlastně v komunismu by se to nejmenovalo sociální dávky, takže by žádost o ně neurazila hrdost autorky.
Jojo, zlatí komunisti, tam tu hrdost neměl nikdo, takže to nebyl problém...

21 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 24. června 2015 v 18:23 | Reagovat

[18]: ´´Udržela ...´´ Vtipné, jak to zní. No, víte, někteří dělají takové školy, které jsou vcelku náročné = souběžně mít s takovou školu brigádu je nemyslitelné. Každý nejde dělat nějakou výšku v horní dolní se zaměřením na ´´management a ekonomiku,´´ která se dá vystudovat s prstem v nose.
´´Kdo chce OPRAVDU ...´´ Takhle by to mělo fungovat. Bohužel to tak nefunguje, nenechte se vysmát.
A ještě pro Vaši informaci, vážená paní. Každé léto od té doby, co můžu ze zákona pracovat jsem brigádu měl. A  většinou na stavbě, jako obyčejný dělník. Takže i proto si dovolím vyřknout své názory, za kterými si stojím. Já jsem si totiž zkusil, co to opravdová manuální práce je. A proto si také nehraju na rádoby intelektuálního pravičáka, ale klidně na rovinu uznám, že levicová myšlenka je mi blízká.
Hezký den, a příště bych prosil bez toho ironického tónu, když nemáte o mojí situaci ani ponětí.

22 Kosma Kosma | Web | 24. června 2015 v 19:33 | Reagovat

[1]: U Vás skutečně mají zaměstnané maminky přednost, někde je takový systém?! To mi nepřijde správné...U nás je vyloženě pořadník podle věku dítěte a trvalého bydliště v místě (konkrétní čtvrti), vše je obodováno...

23 kalamity jane kalamity jane | 24. června 2015 v 19:50 | Reagovat

že by baba z novinek.cz? :D

24 Viza | Mossy Plains Viza | Mossy Plains | Web | 24. června 2015 v 19:50 | Reagovat

Chyba je ve skutečnosti ve společnosti - všichni si představují, že budou mít super práci hned na začátku, a že když mají VŠ, tak si mohou nárokovat i manažerské pozice. Zpravidla tihle lidé vědí hovno o práci ostatních lidí a pak akorát dělají chytré, a když není práce, jsou to hrozní chudáčci. Přitom práce je dost, stačí přestat být vybíravec. Hodně lidí prostě jen ofrňuje, ručičky obě levé a radši natřikrát zlomené, než jít skutečně pracovat.

Navíc, proč si moje tetička, obyčejná, vyučená kožešnice, dokázala sehnat práci i po padesátce? :) A vy ne?

Očividně na tom ofrňováním prací něco bude...

25 Kosma Kosma | Web | 24. června 2015 v 20:23 | Reagovat

Taky si myslím, že dneska má spousta lidí představu: mám VŠ, tudíž nárok na dobře placenou práci a život v dostatku. Jenže ono je to spíš o těch schopnostech, flexibilitě, ochotě se vzdělávat, často je potřeba aktivně řídit, učit se jazyky.
To asi fakt dřív nebylo, lidi měli práci jistou a po ní si stihli ještě vlastnoručně postavit barák,  byl čas i na rodinu. Na druhé straně - kdo byl fakt schopný, neměl šanci se plně uplatnit a vydělat to, co dneska. Vstupenkou do vysokých pozic bylo aktivní členství v KSČ. Dost lidí bralo plat, ale byli v práci pro forma a často nadělali víc škody, než užitku...
Každá doba má svoje...
Netuším, jaká je realita na Mostecku, ale v Brně Vám prý zase řeknou: nechceš dělat za těchto podmínek, venku stojí 10 dalších - takže asi tak!

26 Vladimir Lenin Vladimir Lenin | 24. června 2015 v 20:47 | Reagovat

such komunismus
       wow
   very sociální jistoty
              much beztřídní společnost
so srp
    such kladivo
  very tutlání
                much tajná policie
wow  
        so sametová revoluce
very zlost

27 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 24. června 2015 v 20:53 | Reagovat

[22]: Ano, přesně tak.
Dokonce mi bylo paní ředitelkou doporučeno, abych si sehnala razítko, že nastupuji, pak mi to dítko prý vezmou i v případě, že nastupovat nebudu.
Tak jsem popřemýšlela a nakonec jsem si řekla, že než podvádět, tak raděj hladovět.
Naštěstí ve druhé školce místečko bylo, protože jim jedna holčička odešla do jiného města.
Divná kritéria, přihlášku jsem měla podanou druhý rok, do stejné školky původně chodila moje starší dcerka, maličká byla druhé nejstarší dítko žádající o místo a jedno razítko a všechno v pytli.

28 i r i s i r i s | Web | 24. června 2015 v 21:00 | Reagovat

[7]: Naprosto souhlasím s tímto komentářem.
Nechci se k tomu víc rozepisovat, všechno bylo řečeno. Chápu váš článek a myslím, že vytáhnout z něho jednu kontroverzní větu a pověsit ji na hlavní stránku je přinejmenším zavádějící.

29 babirusa babirusa | Web | 24. června 2015 v 22:00 | Reagovat

jojo, blbý lidi snadno bagatelizují ta léta útlaku komunistů...

30 Uraluska Uraluska | E-mail | Web | 24. června 2015 v 22:24 | Reagovat

Televizi nesleduji, ale takovéhle číslo mě jako hranice chudoby dost překvapuje. Zkoušela jsem si nějakou dobu žít s cca třemi tisíci měsíčně na vše kromě ubytování (mám špatnou představu, kde se pohybují ceny bydlení, ale čekala bych, že by to okolo těch sedmi tisíc být mohlo), a docela to fungovalo. Ne tedy, že by se mi tak chtělo žít dlouhodobě, to ne. Obzvlášť ta tři zmíněná kritéria mi pak přijdou spíš jako kritéria komfortu, nikoliv nechudoby. Byť pokud si můžu trochu rýpnout, kdyby má jediná pravidelná činnost byl nákup a vynášení odpadků, přišlo by mi něco hodně špatně.

Co tak vím od starších, ono dřív sice byla nakrásně zaměstatnost povinná, ale zase spousta lidí v práci moc nemakala, když stejně nemohli být vyhození. Ale souhlasím s tím, že tenhle systém nemotivuje k soběstačnosti. Ostatně, mám několik kamarádů, kteří už někdy řešili, jestli nastoupit do práce, a tím přijít o peníze. Nevím, jaké peníze přesně dostávali, a nechci tu mystifikovat, ale nebyli to vyžírkové, kteří někde zahrají divadýlko a shrábnou zlaťáky, spíš třeba lidi s vážnějším zdravotním problémem.

[21]: S tím, že u některých škol je nemyslitelné mít brigádu, bych byla opatrná. Prý nikdy neříkej, že něco nejde, protože se vždycky najde nějakej blbec, kterej neví, že to nejde, a udělá to. Znám lidi, kteří mají brigádu při studiu FEL ČVUT, lidi, kteří mají brigádu při studiu matfyzu, lidi, kteří mají brigádu při studiu mediny na 2. LF UK (a samozřejmě lidi, kteří ji mají při studiu spousty jiných škol). Obzvlášť ta medina mi nepřijde jako něco, co člověk vystuduje, jak píšeš, "s prstem v nose", a stejně se u toho evidentně pracovat dá.

31 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 24. června 2015 v 23:09 | Reagovat

[30]: Já si za tím stojím. Minimálně v těch prvních pár ročnících, kdy je to vyloženě o šprtání. Je jasné, že postupem času (to je třeba případ té medicíny) ti část toho kvanta učení odpadá a člověk má více času. Taky jde o to, jak tu školu bereš. Jestli se opravdu chceš naučit, nebo se tam jdeš ´´naučit.´´ To taky o mnohém vypovídá. Pak se ale nedivme, že to v naší zemi vypadá, jak to tady vypadá. No jo, tak prachy jsou prachy a ty udělají hodně.

[29]: Jasně, hned urážet lidi s opačným názorem. Nemáš stejný názor - jsi blbý. Dále - nebudeme používat české zlehčovat, použijeme bagatelizovat. Ono to zní víc učeně. ´´A léta útlaku ...´´ 50. léta byly opravdu špatné, ale nenamlouvej tady, že to byl takový útlak, že tady chcípali lidi na ulicích, že se tady nedalo žít. Vždyť na přelomu 70. - 80. let bylo Československo v míře životní úrovně 2. za Švédskem. Každý režim si najde svého nepřítele - tehdy to byli ´´disidenti.´´ Někteří to mysleli upřímně (třeba pan Kryl), další byli jen a jen ochlastové a feťáci. Příklady tu psát nebudu, nebo se na mě snese hejno supů. Dnes jsou taky obětní beránci a bude to tak vždy. Dnes se to jenom nazve jinak.

Fascinuje mě, kolik lidí má informace jen a pouze z dnešních mainstreamových medií a myslí si, že sežrali moudrost světa. Poslouchat starší se dneska nenosí. Ti si přece ´´nic nedokážou uvědomit, natož pak sami myslet.´´ Ano, takovéhle články jsem už párkrát viděl a děsím se, kam tahle společnost, která nerespektuje žádné autority a ztratila veškerou pokoru dojde.
Tož zdar.

32 Uraluska Uraluska | E-mail | Web | 24. června 2015 v 23:43 | Reagovat

[31]: Rozhodně znám holčinu, která k medicíně zvládala pracovat od prváku, a minimálně se jí ve mě nepodařilo vyvolat dojem, že tam je jen pro titul. Nechci tu v žádném případě tvrdit, že každý dokáže ke každé vysoké škole pracovat. Všímám si, že třeba na HTF UK nebo na FEL/FIT ČVUT je brigáda ke studiu běžná, zatímco třeba u té medicíny mám vzorek menší, ale z něj to vypadá, že tam to úplně obvyklé není. Ovšem nelíbí se mi, když někdo prohlásí za nemyslitelné něco, co někdo jiný zvládá. Nejspíš tam budou i jiné důvody. Pro mě by i něco jako "přijde mi, že bych se s brigádou nedokázal dostatečně věnovat studiu" byl přijatelný důvod, ale dostáváme se k označování věcí pravými jmény.

33 L. L. | Web | 24. června 2015 v 23:54 | Reagovat

Omlouvám se, ale nedá mi to, ale hned na začátek si musím rýpnout - vypadá divně, když po stěžování si na chudobu přijdete s článkem o kouření cigaret.

Upřímně, myslím, že ten výrok o zlatých komunistech, jste si mohla odpustit, je sice nefér ho vytrhovat z kontextu a dávat do titulky jen kvůli tomu hejtu, co přijde, ale i tak, já znám několik lidí, co vzpomínají na komunismus a většinou mají jedno společné. Rozhodně nejsou blbí, mají potenciál, ale v jistou chvíli se prostě přestali rozvíjet, začali pasivně přijímat všechny informace, ztratili přehled o dění ve světě a přestali se vzdělávat sami a čekají, že se o ně zaměstnavatel nebo stát s takovým pasivním přístupem postará. Komunismus dal sice práci všem, ale zároveň tahle umělá zaměstnanost a centrální plánování hospodářství vedly ke kolabsu celého systému, socialismus nepadnul kvůli nějakým studentským demonstracím, on se politicky a ekonomicky zhroutil. A když se podívám na životní úroveň nás a zemí, co šly západní cestou, je evidentní, kdo to vyřešil lépe. Stačí porovnat východ a západ Německa.

A jen na okraj, nevím, proč byste měla být blbá, nebo (jestli jsem to dobře pochopil) se stydět za to, že berete sociální dávky. Ty příspěvky jsou přesně k tomu, aby pomohly člověku udržet nějaký životní standart v momentě, kdy ztratí stabilní příjem, jako například v situaci, kdy přijde o práci.

34 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 25. června 2015 v 1:12 | Reagovat

Kdybyste žila za komunistů, Alko, jste teď už zřejmě v důchodu... opravdu si myslíte,že byste z něj našetřila na auto, chatu a zahraniční dovolenou (jakou dovolenou??? Balaton, Rujána?). Byla byste na tom úplně stejně jako teď, jen byste si nemohla takhle veřejně zanadávat. A až byste si chtěla udělat trochu radosti a za to málo peněz, co máte, si něco koupit, stála byste frontu, nebo sháněla podpultovky...

35 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 25. června 2015 v 1:21 | Reagovat

[31]: Bez urážky, Alexandre, ale když už jste takový pilný student, že nemůžete ke studiu pracovat, tak bystte měl minimálně zvládat český pravopis, tudíž i střední rod a obrat... léta byly špatné... to opravdu není česky.

36 Cleo Cleo | 25. června 2015 v 11:09 | Reagovat

[6]: Souhlas.

37 Alexander1918 Alexander1918 | Web | 25. června 2015 v 11:45 | Reagovat

[32]: Jasný a argumentů a ´´lidí´´ máte v zásobě víc než dost. Už vidím, jak od prváku zvládne 8 hodin v práci, potom si skočí na přednášky (bez těch to opravdu, ale opravdu na medině nejde) a pak se doma bude ještě 4 - 5 hodin učit. Nenechte  se vysmát. Já mám celkem dost přátel, kteří jsou na vš a brigádu má opravdu jen malý počet. To bude zřejmě tím, že opravdu studujeme a ne jenom docházíme. Ale to je jak mluvit do dubu ...

[34]: Na druhou stranu měla jistoty, že jí dítě nechcípně na ulici, protože nemá peníze. Že bude moci zdarma vystudovat, atd. atd. Není všechno černobílé. Jo a co se týká dovolené ... Je to fajn, mít otevřené hranice. Ale k čemu mi to je, že na nějakou dovolenou nemám peníze. Ne každý má prarodiče, kteří mu zaplatí věci. Co si na brigádě vydělám, dám za učebnice, případně za jízdné, apod.

[35]: Proč píšete bez urážky, když evidentně urážíte. Trapný alibismus. Kdybyste si našla mé články, viděla byste, že já si na pravopis dávám pozor. Podívejte se nejdřív okolo sebe a poté zkuste někoho opravovat kvůli menší hrubce. A že to není česky .... Och, tak to mě opravdu zabolelo na srdíčku. Opravdu jste mě urazila. Tohle já už nebudu řešit, navážíte se do mě jenom proto, že mám jiný (tzn. levicový) názor na svět, dokážu ho vyjádřit, hodnotit věci neutrálně a doopravdy něco pro tento stát dělat. No, když nad tím tak přemýšlím, tak ta závist, kterou Vy zmiňujete, je úplně stejná. Je jasné, že každý si hlídá to svoje, kolikrát jsem tohle zažil. Já jsem chytrý (ano, klidně to o sobě řeknu, protože to dneska nikdo jiný neocení) a ostatní se tyhle věci snaží zlehčovat, protože jejich děti, příbuzní dělají právě nějaké ty ´´managementy´´ apod. Takže tyhle řeči si nechte od cesty.
Nemám ve zvyku nikoho urážet, ale někteří ´´demokrati´´ se ukazují opravdu v krásném světle.

Holt, komu není shůry dáno, v apatyce nekoupí.

38 Uraluska Uraluska | E-mail | Web | 25. června 2015 v 12:10 | Reagovat

Alko, začínám si připadat hloupě, že Ti to tady tak spamuji. Jestli napíšeš, že Ti to vadí, nechám toho.

[37]: Možná jsme si nerozuměli, já se celou dobu bavím o brigádě, takže typicky jen částečný (maximálně poloviční, kolikrát ani to ne) úvazek. Takže buď 8 hodin za den, ale pak zdaleka ne každý den, nebo sice denně, ale mnohem méně hodin. Mám z Tvého příspěvku pocit, jako bys naznačoval, že kdo ke škole stíhá pracovat, nestuduje pořádně, a to se mi nelíbí. Rozhodně netvrdím, že takoví lidé nejsou. Jsou, sama jsem jich za svá dosavadní studia potkala spoustu, chtěli hlavně přetrpět cvičení, prolézt zkoušky a dostat titul. (Abychom byli fér, takoví jsou i mezi těmi, co při studiu nepracují.) Ale potkala jsem také kupu těch, kteří studovali poctivě, chodili na všechny hodiny, sami si dohledávali materiály, aby třeba samostatné práce udělali pořádně, a přece k tomu nějakou práci měli. Popravdě i při té práci studovali mnohem vzorněji než já, která práci nemám.

39 Kosma Kosma | Web | 25. června 2015 v 12:48 | Reagovat

[37]: Myslím, že medicína a veterina jsou vůbec nejtěžší VŠ a mít tam děcko, jsem ráda, že to zvládá (bez ztráty duševního zdraví :-) a na brigádě bych fakt netrvala! Myslím, že pokud u mediny pracujete o prázdninách, které jsou na VŠ dost dlouhé, není Vám co vytknout!
Sama jsem studovala farmacii a brigádničila při ní celých 5 let, hlavně o víkendech a bylo to tam celkem běžné - hlavně takové ty nárazové, nepravidelné přivýdělky. Řada lidí prostě při škole pracovat musela - bydleli na kolejích a z peněz, co jim dávali rodiče (třeba i invalidní důchodci), by prostě nevyšli.
Myslím, že u škol, kde se to zvládat dá, to nemusí mít vliv na prospěch - u mě to vliv určitě nemělo, nebyla jsem ochotné se té škole věnovat nějak víc do hloubky :-) a zvládala jsem.

40 Nezmiňovat Nezmiňovat | 25. června 2015 v 13:28 | Reagovat

[7]: "Third World Problems: When my sarcasm is so advanced people actually think I mean it seriously."

41 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:02 | Reagovat

[3]:to nebylo ani tak o komunismu, jako o těch, co TE´D ZNEUŽÍVAJÍ SOCIÁLNÍ DÁVKY...

42 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:04 | Reagovat

[5]:To rozhodně. Stačí, že "blbá" jsem já. :)

43 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:08 | Reagovat

[4]:Omlouvám se za ty "zlatý" komanče - já to myslela hlavně na tu (povinnou, tedy zákonně zajištěnou) práci...spíš mi šlo o to zneužívání sociálních dávek...

44 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:16 | Reagovat

[19]:Dík a ano.

45 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:22 | Reagovat

[20]:Autorka je blbá, což sama říká. Problém je v tom, že se dověděla, že je na hranici chudoby, což ji rozveselilo. Nasrána je autorka z toho, že přesto nemá nárok na žádnou sociální dávku. Neb je asi o 20 korunu nad všemi možnými a často nemožnými kritérii... Dále autorka nechápe, jak to sakra ti cikáni dělaj. Zatímco autorka stála sama před dveřmi pracáku, před dveřmi pokladna byla dlouhá fronta...
Autorka si nijak zvlášť nestěžuje, autorka hlavně nechápe...
Autorka.

46 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:26 | Reagovat

[33]:Já si nestěžuju na to, jak se mám. (A máte pravdu - dokonce říkám, že dokud mám na cigára, nemám nárok si stěžovat.)Dávky neberu - nesplňuju kritéria o cca dvacetikorunu...

47 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 11:37 | Reagovat

[34]:Žila jsem za komunistů a jsem v důchodu - byla jsem dlouhodobě nezaměstnaná, takže než se nechat furt prudit na pracáku, šla jsem do předčasného o plné tři roky, takže mi byl vyměřen ve výši 6 750,- Kč.
K tomu mám 2 000 vdovského ( teď to bylo 19 let, co jsem ovdověla). K tomu tři dcery, z toho jednou 2čata... A nestěžuju si, na to, jak se (ne)mám, ale na to, jak debilní sociální systém tu je...

48 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 12:35 | Reagovat

[3]:Ale nebojte, agresivita vypadá jinak...jen mi není jasné, proč v takovém státě žijete?

49 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 12:40 | Reagovat

[6]:No tak jste podle současných kritérií (tedy ještě to je otázka mzdy) taky žebrota. A výkřik? - To byla prostě jen používaná hláška. A inu ano, nemluvím o padesátých letech - to jsem se ještě ani nenarodila; ale stejně bych dala přednost "sociální jistotě", jako je práce a bydlení...(pro své dcery najmě).

50 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 12:44 | Reagovat

[24]:Protože vyučení a jejich práce se dneska platí "zlatem", neb po skončení takových těch okresních podniků služeb, aby je člověk hledal s lucerničkou...
A nebojte, šla jsem dělat sekretářku a k tomu hafo kumulací, když už jsem uměla anglicky a německy a jistěže rusky...
Ale pak jsem se přiblížila padesátce...

51 alka-fejetony alka-fejetony | 5. července 2015 v 12:49 | Reagovat

[23]:Baba jo (zrovna dneska, resp. 24. 06. bych slavila 38. výročí svatby...), z čeho že to ? "Sorry, vole, error", tak pracovitá nejsem...:)

52 zuzana koubkova zuzana koubkova | E-mail | Web | 12. července 2015 v 23:11 | Reagovat

[35]: Neřeším levicové názory, ale shodu podmětu s přísudkem.

53 Kitty Kitty | E-mail | Web | 30. srpna 2016 v 21:48 | Reagovat

Začínám "studovat" články na tvém blogu a zrovna takový hutný článek? Nevadí, hodně komentářů vypovídá taky o něčem. A není to jen (což se domívám), že tvůj článek zavěsili na titulní stránku blog.cz. Chápu výkřik zneuznání, když po mnoha letech práce a výchovy dětí najednou uvažuješ o chudobě, vyjádřené číslicí.
Já při třech VŠ jsem byla po mojí výpovědi 10 let nezaměstnaná a většinou jsem ani nežádala o sociálku právě pro tu trapnost vypočítávání, jak jsem (ne)movitá. Živil mě přítel a já se v těch letech naučila žít chudě na venkově, po úspěšném životě na malém městě. Ve svých 68 letech žiju chudě i dnes a není to jen dědinou. Žiju ještě po staru a nemám potřebu luxusu. I když neříkám, že mi není líto, když se nedostanu na koupaliště, za kulturou, na dovolený. Když mám potřebu "bejt mezi lidma", jedu se láznit do nějakých lázní na týden a za svý. Nekouřím, nerozhazuju, chodím ve starých věcech - ale to je teď moje volba. Chápu tvůj článek správně; aspoň myslím... :-)

54 alka-fejetony alka-fejetony | E-mail | 31. srpna 2016 v 19:58 | Reagovat

[53]: Ono to nebylo ani tak zneuznání (teda z výměry předčasného důchodu to byl šok!!!), jako překvapení, že jsem fakt oficiálně žebrota a že s tím vlastně nemůžu nic udělat...
Ale jak říkám, dokud mám na cigára - přestanou už je jednou konečně furt zdražovat? - nemám nárok si stěžovat na prachy.
A koukám, že sis taky užila své s nezaměstnaností...

55 Kitty Kitty | E-mail | Web | 31. srpna 2016 v 19:59 | Reagovat

[54]: Na konci světa to není jinak :-)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama